دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 16:08
معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی خبر داد

ارائه 900 میلیون خدمت پزشکی به مردم در سال 94/ مطالبات پزشکان از اردیبهشت 94 تاکنون پرداخت نشده است

معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت‌: در سال 94 حدود 900 میلیون خدمت پزشکی به مردم ارائه شد که از نظر میزان خدمت، ارزش آن بسیار بالاست.
کد خبر : 80525

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی در نخستین نشست خبری سال 95 از ارائه 900 میلیون خدمت پزشکی در سال 94 در کشور خبر داد و گفت: این خدمات از خدمات بزرگ تا کوچک‌ترین نوع خدمات را شامل می‌شدند و این میزان خدمت با فعالیت 40 هزار متخصص و فوق تخصص و 60 هزار پزشک عمومی فعال و جمعیت دندانپزشکی سازمان نظام پزشکی محقق شده است البته خدمات پرستاری، مامایی و سایر گروه‌ها مستقل از این تعداد است و این تعداد فقط خدماتی است که مرتبط با تعرفه بوده و ارزش‌گذاری شده‌اند.


وی افزود: این حجم خدمت توقعاتی را در جامعه پزشکی ایجاد می‌کند.در مواردی پزشکان برای پاسخ به نیازها 16 تا 17 ساعت فعالیت کرده‌اند زیرا زمانی که بیمار در مطب یا بیمارستان بوده، پزشک نمی‌تواند بیتفاوت از این کنار این موضوع بگذرد از سویی دیگر یکی از دلایل افزایش خدمات، کاهش هزینه‌ها بوده به طوری که بیماران و نیازمندان فرصت یافتند تا به سلامت خود بیشتر فکر کنند.


جهانگیری با بیان اینکه در گذشته مردم نیازمند به دلیل هزینه‌های به سلامت و بهداشت خود بی توجه بودند در حالی که درد داشتند و با اجرای طرح تحول سلامت مردم به سمت درمان بیماری‌ها و دردهای خود رفتند زیرا با اجرای این طرح هزینه‌های درمانی بسیار کاهش یافت.


معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران گفت: در حال حاضر 80 درصد خدمات ما در حوزه بستری در بخش دولتی ارائه می‌شود. از طرفی نظام پزشکی باید پیگیر حقوق پزشکان فعال در بخش دولتی باشد و مطالباتی را هم برای مردم داشته باشد، اما پرداخت مطالبات به پزشکان با تاخیر روبه‌روست به طوری‌که 70 درصد تاخیرها در مطالبات جامعه پزشکی است و کارکنان و کارمندان بیمارستان‌ها حقوق‌شان را به ماه گرفته‌اند، اما مطالبات پزشکان از اردیبهشت 94 تاکنون پرداخت نشده و باید توجه داشته باشیم که نظام پزشکی حامی مردم و جامعه پزشکی است.


وی با اشاره به مطالبات معوق بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بخش خصوصی مطالبات پزشکان انباشته شده است اما با این حال پزشکان هنوز هم به صورت متعهدانه فعالیت می‌کنند.


جهانگیری به روند تاخیر اعلام تعرفه‌های سال 95 اشاره کرد و گفت: بارها اعلام شده که تعرفه‌ها به صورت سرسام‌آور رشد کرده ؛ این در حالی است که در سال 93 که خدمات پزشکی رشد کرد، ارزش ریالی تعرفه رشدی نداشت و در سال 93 و 94 همان 8هزار و 800 تومان سال 92 بود و فقط ارزش نسبی تغییر کرد همچنین تعرفه برخی رشته‌ها ثابت ماند و برخی رشته‌ها که ارزش نسبی آنها پایین بود، افزایش یافت و به طور میانگین بار مالی آن 96 درصد بوده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: طرح تحول سلامت
ارسال نظر
قالیشویی ادیب